Zoekmachine marketing

Google Ads biedt momenteel het grootste betaalde zoeknetwerk. Het biedt bedrijven de mogelijkheid om hun advertenties aan gerichte gebruikers te laten zien in de zoekresultaten en op andere websites. Het Yahoo gesponsorde zoekprogramma, Bing Ads en andere advertentieprogramma’s voor zoekmachines werken op dezelfde manier. Hier zijn 3 voordelen van het gebruik van zoekmachine marketing.

Het helpt je zichtbaar te blijven

Het is bewezen dat het zien van zoekadvertenties ervoor zorgt dat mensen uw merk beter onthouden. Deze advertenties verhogen niet alleen uw verkeer, klikken en conversies, maar zijn ook een zeer efficiënte manier om consumenten over uw merk te vertellen. Om dit te testen, werkte Google samen met Ipsos om onderzoek te doen in 12 branches, van detailhandel tot auto’s. Ze ontdekten dat zoekadvertenties de top-of-mind-bekendheid met gemiddeld 6,6% verhogen.

Wanneer je zoekmachine marketing gebruikt, is uw bedrijfsnaam duidelijk zichtbaar bovenaan de zoekresultaten. Dit vergroot het aantal mensen voor uw bedrijf. Elke keer dat een gebruiker zoekt naar de producten of diensten die je aanbiedt, zal uw merk altijd voor hen verschijnen. Wanneer mensen uw naam bovenaan blijven zien, verhoogt dit de merkherinnering.

Zoekmachine marketing richt zich op de consument op het juiste moment

De advertenties zijn zichtbaar voor de klanten wanneer ze actief op zoek zijn naar de oplossingen die je aanbiedt. Ze hebben uw product of dienst nodig, daarom zoeken ze ernaar online. Wanneer uw bedrijf op dit moment voor hen staat, is de kans groot dat ze met je in contact komen en omzet in verkoop.

Je kunt uw uitgaven beheersen en de effectiviteit volgen

Maandelijkse budgetten kunnen nauwlettend worden gevolgd en aangepast aan de vereisten. Je kunt instellen hoeveel je aan deze advertenties wilt besteden. Je kunt deze advertentie-uitgaven op elk moment wijzigen, afhankelijk van uw budgetanalyse.

Je kunt bijhouden hoe uw advertenties presteren. Hiermee kunt je beoordelen hoe effectief uw zoekmachines marketing strategie is om potentiële klanten aan te trekken. Je kunt bijvoorbeeld bijhouden hoe vaak mensen een actie hebben ondernomen nadat ze uw advertentie hebben gezien, zoals erop klikken, een routebeschrijving opvragen of een telefoontje plegen. Deze informatie is handig wanneer je uw advertentiebudget wilt aanpassen om de advertentieprestaties te verbeteren.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *