Snel en makkelijk antwoord door middel van een flowbot op uw website.

Een flowbot is een soort van bot op je website. Deze komt direct naar voren als je een chat opent. Het mooie aan een flowbot is dat je meteen kan kiezen waar je vraag over gaat. Heb je een vraag over je bestelling? Dan kan je op het knopje ‘bestelling’ klikken of het typen en versturen. De flowbot gaat dan automatisch verder naar de volgende stap. Als je alle stappen hebt doorlopen en nog geen antwoord hebt wordt je automatisch doorverbonden met een specialist. De specialist zal dan met persoonlijk contact en een overzicht van de klantvraag gemakkelijk verder kunnen helpen.

Vindt al je antwoorden over voeding en beweging makkelijk via de flowbot.

Chatkracht maakt een flowbot op basis van de gegevens die jij aanlevert en die we op de website kunnen vinden. Wij kunnen de flowbot zo uitgebreid maken en indelen als wij zelf willen. De flowbot is ten alle tijden bereikbaar en als de flowbot er niet uitkomt staat Chatkracht 72 uur per week paraat om de klant daarna op te vangen met zijn of haar vraag. Aan de hand van de informatie die verzamelt is en wat in het kenniscentrum staat kan een chatspecialiste 80% van alle vragen beantwoorden en de klant helpen als de chatbot hier niet uitkomt. Dit scheelt het bedrijf extra tijd om de telefoon op te nemen of de e-mail te beantwoorden. Hierdoor verlicht Chatkracht de werkdruk van het bedrijf en geeft Chatkracht ze extra tijd en ruimte om zich te richten op andere ontwikkelingen. Zoals bijvoorbeeld verbetering van de website.

Flowbot vs. Chatbot. Wat is het verschil?

Een flowbot geeft je stappen die je kan doorlopen. De flowbot is zo ingericht dat hij je stap voor stap vragen stelt waar je weer uit een optie kan kiezen. Uiteindelijk heeft deze het probleem of de vraag gefilterd waardoor hij op een antwoord uit komt of je doorverwijst naar de chatspecialist. Deze pakt dan de vraag verder op en kan uit de antwoorden lezen waar het precies over gaat.

Een chatbot is een geautomatiseerde bot. Deze is zo gemaakt dat hij informatie heeft tot een bepaald niveau. Zodra deze het antwoord niet heeft kan het zijn dat hij antwoorden geeft die niet in de context passen. Hierdoor kan een chatbot frustrerend zijn. Een flowbot is hierom vaak een fijnere keuze voor de klant dan een chatbot.

Chatkracht kijkt graag met je naar de mogelijkheden om je online klantenservice te verbeteren!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *